Kort sammanfattning om senaste tiden

Wow känns som det var 100 år sen jag skrev senast.
...... Och det var det säkert.

En kort sammanfattning om vad som har hänt på sista tiden.
Jag började jobba i en butik (get dressed) i Nynäshamn. Jobbade där på heltid i 3 veckor, tills jag fick beskedet om att de inte hade en anställning att erbjuda mig. De lovade dock att om något skulle ändras så är det mig den första de ringer om de får en ledig plats, eller om affärerna går bättre.
Samtidigt som jag gav 100% på detta jobb så förlorade jag mitt andra.
Kicks.
Det jobbet jag älskar och trivs med som fisken i vattnet.
Anledningen till att jag förlorade jobbet var för att på min arbetsintervju på Get dress, så ville killen som intervjuade mig att jag skulle prata med min chef på Kicks om hur lång uppsäjningstid jag hade.
Redan där trodde jag att jag hade jobb, eftersom det verkade som han ville att jag skulle börja så fort som möjligt.
 Så var det inte riktigt.
Det tog lång tid innan jag sedan fick tag på kille som intervjuade mig men sedan en dag så ringde han och frågade om jag hade tid att komma ner och jobba lite.
Helt plötsligt hade jag ett fullspäckat schema i 3 veckor framöver.

Nu sitter jag här i soffan och dricker ett glas joice och funderar på hur allt kommer ordna sig.
Jag är ju viserligen inte helt utan jobb, jag har en visstids anställning på Get dress och det skulle säckert ordna sig om jag ville komma tillbaka till kicks.
Den 12/7 ska jag även på en nagel kurs så efter det kommer jag kunna göra förlängnings naglar i gele :)

Även om jag hoppades på att få en fast anställning i butiken så kan det ändå vara bra för mig att ha lite extra bara, så jag hinner ta de kurser jag vill för att kunna nå min dröm.

Nu ska jag snart iväg och päppa upp mig lite med en ny hår färg.
Kl 11.30 har jag tid på Sjödins i Nynäshamn för att färga mellanblond med ljusblonda slingor.
Har beställt Clips i den färgen från www.beautyonline.se så det kommer bli så snyggt så :)
På lördag kl 15.30 ska jag även på manikyr. Ska sätta på förlngninganaglar hos Tesse (pappas kusin).
Efter de ska jag till mamma och pappa och grilla :)
Calle ska på återförrening med dom han gick ut 9:an med på lördag så då passar jag på att umgås lite med familjen.

Nu ska jag fixa mig lite så jag vågar gå ut genom dörren någon gång idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0