Känner du dig inte heller bikini klar?

Då har jag bästa knepet!
Jag måste här med även erkänna att jag är väldigt dålig på att ta tag i träningen så nu har jag börjat pröva en annan metod.

√ Istället för att ta bilen eller bussen till jobbet/skolan så tar du cykeln. Det är inte lika jobbigt som att gå och det tar heller inte lika lång tid. 
Nu på sommaren när det är varmt och fint väder är det faktiskt riktigt mys att ta cykeln på en sväng. Och eftersom det är så varmt och fuktigt i luften så svetas du tillräckligt.

√ Bestäm dig sedan för en gotti-sak som du absolut inte får äta. T.ex. Godis.
Du får då äta vad du vill, bara det inte är godis. (I viss mängd naturligtvis, men bara så du gör av med det).

√ Sedan, sakta men säkert minskar du matportionerna för att krympa matsäcken. Du behöver faktiskt inte äta så mycket som du tror. Du ska äta det du gör av med.
Känner du nu " hjälp, jag kan verkligen inte äta mindre, då skulle jag bli hungrig efter en timme igen".
Ingen fara, jag har en knep för det med!
Drick ett stort glass vatten precis innan du börjar äta. Det gör att du inte är lika hungrig när du väl ska äta ditt mål och du står dig då också längre.

Och kom också ihåg att bara för att magen kurar behöver det inte betyda att du är hungrig. Det kan faktiskt vara så att du behöver fylla på med vätska!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0