Tråk, tråk väder


Måndag morgon och fortfarande dåligt väder. När ska våren slå ut?
Idag är jag ledig från skolan så ska jobba på kicks mellan kl 11-18.
Mamma och Marcus (lille bror nr 1) skulle ner till nynäs på samtal idag, så de kanske skulle komma förbi en sväng.

Igår var jag hemma hos familjen och pratade med mamma och pappa om framtiden.
Även om Janica skulle som vanligt synas och höras så mycket så fick jag ändå en bra konversation med pappa.
För första gången kände jag verkligen att han brydde sig och tog sig tid att lyssna och ge råd.
Jag vet att han har jobbat mycket på att hjälpa oss och stötta oss och det har verkligen gett resultat.
Går visade han mig en helt ny sida som jag aldrig sätt förut.
Även om han inte riktigt gillade idén om make-up utbildningen så märkte han att jag bran för det.
Han tyckte jag skulle satsa på det men att jag skulle jobba upp pengarna först, istället för att ta lån.
Det lät förnuftigt så jag ska satsa på det!
Måste höra lite med Birgitta också om det finns jobb och så, så jag inte tar mig ut på allt för djupt vatten.
Sedan återstår det bara att prata med Marlena om man kan ta "sabbat sår" från utbildningen, om jag får för mig att slutföra den om något år.

Det känns som att jag är en bit påväg nu, att jag har hittat en väg som kommer funka för mig.
Av ekonomiska skäl kommer det också vara bra att jobba lite. Känns så jobbigt att Calle betalar så mycket här hemma, även om jag försöker hjälpa till så mycket jag kan.

Nej nu måste jag iväg och göra lite nytta :)
Kan ju inte sitta här hela dagen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0