Kluven

Kluven på om jag ska hoppa av utbildningen eller inte..
Det känns inte riktígt som det här är något för mig.
Det är inga roliga kurser och även om vi läser många nyttiga kurser så kan jag inte sluta undra om jag verkligen  kommer behöva allt det här i mitt framtida drömjobb eller slösar jag bara bort min tid?
Mina klasskamrater är inte de lättaste heller. Det finns en del underbara som jag jobbar mycket bra med men i helhet är det en ganska splitrad och fördomsrik klass..

Jag sitter nästan dagligen och kollar på make up institut sidan.
Det är en av sveriges bästa make-up skolor och har så många fördelar som passar mitt förhoppningsvis framtida jobb. (och även de jobb jag har idag)
 Att bli mak-up artist är mitt mål som jag vill satsa på!
Jag tror verkligen det kan vara något för mig.
Det känns skönt att verkligen veta vad man vill göra i framtiden och ha stadiga mål att satsa på.

Hade jag haft stöd från Calle och min mamma om att hoppa av så tror jag att jag hade gjort det för flera månader sen.
Anledningen till att det är så svårt att hoppa av är för att jag alltid brukar slutföra saker jag börjat med.
Även om det känns lite som att jag hamnat fel så är ju inga utbildningar dåliga utbildningar.
Men jag vill verkligen börja mitt liv nu och rikta in mig på det jag verkligen vill göra.
Det känns som jag mest stannar för att min familj och släckt hoppas på det.
Jag känner att jag sviker dom lite om jag hoppar av för de tror verkligen på mig. 

Jag vet inte vad jag ska göra.
Hur kan man vara säker på att man gör rätt val?
Jag vill hoppa av och studera till make-up artist för att sedan kunna skaffa familj och resa och så.
Och jag har alltid velat vara ung mamma så på så sätt känns det också rätt.

Nej nu måste jag sluta sitta här framför datorn och tveka.
Jag går och pratar med Marlenda i morgon och ser om hur det blir med papper på betyg och så om man skulle avsluta utbildningen.
Fick höra i höstas att de flesta hoppar oftast av för att de får jobb eller vill gå en annan utbildning. Det är faktiskt mer vanligt än att man fullföljer utbildningen. Så, så värdelöst kan det ju inte vara...



Kommentarer
Postat av: mamma

Vad du än gör finns vi här för dig! vi älskar dig & vet att vad du än gör så e vi stolta över dig gumman./mamma

2009-03-26 @ 13:49:25
Postat av: Marie

http://www.makeupstudion.com/ Den är superbra! Rekommenderas starkt!!! ;)

2009-03-26 @ 20:43:49
URL: http://maskara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0